Alweer op de helft! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Milou - WaarBenJij.nu Alweer op de helft! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Milou - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Milou

25 April 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Wat vliegt de tijd! Ik ben inmiddels 11 weken hier en dat betekend dat ik nog maar 9 weken stage heb. Over 12 weken kom ik weer naar huis!
Ik geniet nog steeds volop van iedere dag. Iedere dag komen er mooie herinneringen bij. Toch is het ook wel moeilijk want ik mis iedereen wel heel erg. Soms zou ik willen dat ik eventjes naar huis kon voor een knuffel en daarna weer terug. Nog eventjes.

Inmiddels heb ik weer veel leuke dingen meegemaakt. We zijn naar een mister en miss verkiezing geweest in Kayamandi, het township waar ik stageloop. Hier deden allemaal jonge jongens en meiden aan mee en gingen de strijd aan voor de titel mister en miss Kayamandi. Het was een super avond. We waren de enigste buitenstaanders maar we werden erg welkom geheten en volledig geaccepteerd. Er hing een enorm goede sfeer en iedereen was uitgelaten. Ze dansten en joelden erop los. Super om dit mee te kunnen maken en te zien hoe de jongeren hier een evenement beleven. Heel anders als bij ons haha.
De volgende dag moesten we alweer vroeg op want we gingen de Tafelberg beklimmen. Ik had wel verwacht dat het zwaar zou worden maar het was echt super zwaar. Jolijn en ik besloten het dus maar lekker rustig aan te doen en iedere 5 minuten te genieten van het mooie uitzicht. Misschien ook niet het beste idee om midden op de dag te gaan, als het op z’n warmste is, en met 35 graden.. Zo kwamen we na 3 uur eindelijk boven aan. We did it! (Femke zal inmiddels al een uur boven te wachten…) Het was echt zo gaaf. Echt super mooi. Het uitzicht was fantastisch. We besloten foto’s te maken ook al hadden we erge honger, want er kwamen veel wolken aan. Hierna gingen we eten en daarna wilden we weer foto’s maken. Helaas was het super bewolkt en koud geworden en hadden eigenlijk geen uitzicht meer. Jolijn en ik besloten om met de kabelbaan naar beneden te gaan. Even voor de duidelijkheid: omdat we het koud hadden, niet omdat we geen zin meer hadden om dat stuk naar beneden te lopen.. ;) Ook met de kabelbaan gaan was een super ervaring. Eenmaal beneden hadden we weer zon en was het weer warm.

Hierna hebben ik lekker een weekje vakantie genomen. Even bijkomen en school bijwerken. Ook hebben we wat leuke dingen gedaan. Zo zijn we naar Kaapstad geweest, naar de beroemde Green Market Square. Dit is een plein vol met kraampjes waar ze souvenirs verkopen. Heel veel leuke dingen dus hier moet ik zeker nog een keer terug. Pap en mam: bereid jullie maar vast voor, hou plaats over in je koffer want we gaan inslaan!
Hierna zijn we naar Bo Kaap gelopen, een buurt met gekleurde huisjes. Een stukje geschiedenis: ‘De inwoners van de Bo-Kaap zijn meestal afstammelingen van slaven die door Nederlanders en Britten in de 16de en17de eeuw ingevoerd zijn. Ze waren afkomstig uit andere delen van Afrika, Indonesië, Java en elders in Azië, vooral uit toenmalige Nederlandse kolonies. Hoewel zij als Kaapse Maleisiërs bekendstonden, is de term strikt genomen niet correct, aangezien slechts een klein percentage uit Maleisië afkomstig was. Daarnaast hebben zich voormalige slaven na de afschaffing van de slavernij in de Bo-Kaap gevestigd’. Bron: google.nl ;).
Hierna zijn we nog naar Waterfront geweest. Omdat we er pas aan het einde van de middag waren hebben we nog niet alles gezien dus ook hier moeten we nog een keer terug. Hetgene wat we hebben gezien zag er in ieder geval mooi uit.

Een paar dagen later zijn we naar Kirstenbosch gegaan, de botanische tuin in Kaapstad. Opzich best mooi, alleen een beetje jammer dat de meeste bloemen al uitgebloeid waren..

En alweer heb ik een goede daad verricht. Laatst hebben we tapas gegeten en een dik stuk chocoladetaart als toetje. Deze kon ik niet op dus nam deze mee in een doggy bag. Je ziet hier veel zwervers op straat die eten proberen te vinden in de prullenbakken. Zo zag ik er ook een toen we terug liepen. Ik besloot mijn stuk taart aan hem te geven. Ik vroeg aan hem of hij het graag wilde hebben. Hij was een beetje schuw. Ik gaf hem het stuk taart en nog keek hij een beetje angstig. Ik lachte naar hem en zei ‘enjoy’! hierop begon hij ook te lachen. Zo hebben we nog even gestaan en samen gelachen. Het raakt me echt iedere keer om iemand zo te zien en het was dan ook mooi om iemand zo blij te zien en hoe blij iemand kan worden van zo’n klein gebaar. Ik liep weg en keek nog een paar keer achterom en zag dat hij het lekker aan het opeten was. Ik hoop dat hij ervan genoten heeft. Dit was een fijne afsluiter van mijn dag.

Ook had ik leuke cadeautjes gekocht voor onze poetsvrouw. Ze is zwanger en komt gewoon werken met haar dikke buik. Ze staat op het punt om te bevallen. Ik had wat leuks gekocht voor de kleine en blij dat ze was. Ook hiervan werd ik weer blij. Ik word blij als ik andere mensen blij kan maken met een klein gebaar.

Op de crèche gaat het ook heel goed. Na de vakantie waren de kids zo enthousiast om ons weer te zien. We werden plat geknuffeld en waren door het dolle heen. Echt super leuk.
Ook zijn we met de crèche op uitstapje geweest naar een speeltuin. Iedereen ging mee en het was een dolle boel. Alle kids waren uitgelaten en enthousiast. We vertrokken op zijn Afrikaans; een uur te laat. Dat mocht de pret niet drukken want het was een hele leuke dag. Lekker gespeeld en genoten met de kids. Ook de chickenwings van de KFC als lunch waren erg lekker!

Afgelopen weekend hebben Femke, haar zusje (die nu in Muizenberg stage loopt) en ik Lion’s Head beklommen. Ook dit beloofde zwaar te worden want de dag ervoor hadden Femke en ik een very heavy workout in de sportschool waardoor we hele -echt hele erge- spierpijn hadden. Ondanks de spierpijn was het goed te doen. We hebben rustig aan gedaan en flink genoten van het uitzicht maar we waren boven in 1,5 uur. De wandeling was echt stukken beter te doen dan de Tafelberg. En wauw, wat een uitzicht. Echt het beste wat ik ooit heb gezien. Een must voor iedereen die in Zuid-Afrika is. We hadden ook wel super goed weer. Het was strakblauw. Boven op Lion’s Head hadden we de beste lunchplek ooit.

Weer heel wat fijne momenten dus en er gaan er vast nog veel volgen. We hebben namelijk een safari gepland voor deze week! Zoveel zin in!

Tot heel snel!

Liefs,
Milou

  • 25 April 2015 - 20:52

    Marjon:

    Jeetje Milou wat heb een onvergetelijke momenten meegemaakt en wat ondernemen jullie veel! Heel erg leuk om te lezen. Mooie eigenschap hoor van mensen iets geven blij worden, hou die er maar in!

    Groetjes

    de andere oma van ISE

  • 25 April 2015 - 20:58

    Lieke:

    wauw Milou wat weer un fantastische verhaole zeg!!!! Geneet nog lekker door achter! Xx Lieke

  • 25 April 2015 - 21:08

    Jean-Paul:

    Prachtig om te lezen , wat je allemaal doet en meemaakt.
    De tijd tikt inderdaad weg, dus geniet er nog maar lekker
    van. Tot hoors/schrijfs/ziens.

  • 25 April 2015 - 21:34

    Eva:

    Heej Milouke!
    Wat heb se weer leuke dinger gedaon en gezeen, prachtige foto's!! Alweer op de helft van de stage, wat geit t snel he.. Geneet geneet meid, want de tied geit dr neet langzamer op.
    Hiel fijn um te hure det t good met dich geit en det se geneets van de kleine dinger die se de minse in Afrika kins bieden.
    Super gaaf det ge een safari got daon!! Bin hiel beniejd naor die verhaole want wej vonde det ut aller moeiste van Afrika :)
    Dieke zoen! Auk van dien kleine vriendinke!

  • 25 April 2015 - 22:34

    Eline:

    Haa milouke,

    Ik heb vol bewondering weer dien verhaol zitte laeze en ken maar 1 woord oetbringe en det is wow! Wat ein ervaringe duise op zeg en wat ein gooje dade hebse weer verricht!! SUPER,
    Elke kier die geweldige fotos die we van dich zeen, det zien net fotos oet ein tiedschrift echt super!! Desse daor geniets det is ongetwiefeld, den zeen en laes ik ouk!!
    Geniet nog lekker van de letste 12 waeke want die 11 zien al snel veurbeej gegaon..!
    Weej misse dich ouk!!! maar de mos maar dinke euver 12 waeke zuuse os weer zoe vaak desse ouk wal ens dinks ohnaeee wat mis ik zuidafrika hahah!!

    Dieke knoevel

    Enjoy!

    Xx

  • 25 April 2015 - 23:28

    Hans :

    Hallo milou,

    Leuk dat je het naar je zin hebt.
    leuke verhalen en weg mooie foto's.
    heel veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes,

    Hans

  • 26 April 2015 - 11:08

    Huub:

    Hallo Milou,

    Mooie verhalen en onvergetelijke gebeurtenissen. Neem ze op als een spons. Als je straks terug bent graag je ervaringen met ons delen. Nog enkele weken volop genieten.

    Kosmoel,

    Pap.

  • 30 April 2015 - 00:35

    Lieke:

    Wauw Milou, wat ein ervaringen wie tof!

    Ich leas iddere kier weer met plezeer dien verhaole!

    Geniet, geniet, geniet!

    X Lieke

  • 01 Mei 2015 - 12:29

    Wendy:

    Ha lieve miloupseflups

    geweldig om je verhalen te lezen en wat schrijf je fantastisch

  • 01 Mei 2015 - 12:44

    Wendy :

    Lieve miloupseflups

    de reactie hierboven ging verkeerd :p
    maar een nieuwe poging

    wat een geweldig verhaal heb je weer geschreven. Leuk om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt.
    De aankomende 12 weken lekker genieten meid van alle lieve mensen, mooie omgeving en geweldige gebeurtenissen om je heen :D

    En als je dan terug bent mag je alle verhalen met ons delen onder het genot van één, twee of nog een paar wijntjes :D

    Heel veel liefs xoxo wendy

  • 09 Juni 2015 - 19:11

    Ome Peter En Tante Nelly:

    Hallo Milou na raadpleging van Hans hebben wij de site weer gevonden en jouw verhalen gelezen, wat een avontuur, geweldig.
    Je hebt straks als je teug komt bij wijze van spreken een extra koffer bij je met ervaringen en verhalen.
    De foto's spreken voor zich erg mooi.
    Wij hoeven niet te vragen of je het naar je zin hebt, dat blijkt uit alles.

    Heel veel groetjes uit Blerick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 2292

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 18 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

Landen bezocht: