(Almost) Ready to go! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Milou - WaarBenJij.nu (Almost) Ready to go! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Milou - WaarBenJij.nu

(Almost) Ready to go!

Blijf op de hoogte en volg Milou

28 Januari 2015 | Nederland, Venlo

Nog iets meer dan 8 dagen en dan vertrekt mijn vliegtuig (als het goed is). Wat gaat het ineens snel. Ik wil nog zoveel doen en iedereen nog heel vaak zien maar ik ben gewoon nog maar een paar dagen in Nederland. Gek eigenlijk. Ik stap in het vliegtuig en 11 uur later ben ik aan de andere kant van de wereld, in het verre en mooie Zuid-Afrika!
Het dringt nog niet helemaal tot me door dat ik bijna weg ben voor een half jaar. Tegelijkertijd ben ik er wel heel veel mee bezig. Vooral met afscheid nemen van iedereen. Wat ben ik daar slecht in zeg. Een minder sterke eigenschap waar ik in de laatste weken achter ben gekomen. (Eigenlijk altijd al, maar nu nog een tikkeltje meer).

Deze week heb ik nog een drukke tentamenweek waarvan ik de 2 meest stressvolle dagen gelukkig al achter de rug heb. Afgelopen maandag had ik performance assessment met een acteur dat ik gelukkig goed heb gehaald. Gisteren had ik IBM, assessment over de afgelopen 1,5 jaar. Iets waar ik nog zenuwachtiger voor was. Ik wist namelijk al dat de assessoren die ik had super kritisch zouden zijn. Bij aankomst op school was iedereen aan het stressen omdat er al een aantal waren die het niet hadden gehaald. Je raad het al, hierdoor werd ik alleen maar zenuwachtiger en meer gespannen. Gelukkig had ik me goed voorbereid en heb het gesprek dus ook dik gehaald. Alleen mijn dossier moest nog een beetje aangepast worden. Dat komt uiteindelijk ook wel goed.

Vandaag ben ik, voor de 4e keer inmiddels, naar Den-Haag geweest want ik kon mijn visum ophalen! Wat was dat stressvol zeg. Denk je even een visum aan te vragen maar voor je het weet ben je maanden verder. Vervolgens sta je op het consulaat en word je terug naar huis gestuurd omdat er een datum niet klopt. 5 uur voor niks gereisd. Ze letten heel erg op kleine dingetjes. Het lijkt zelfs wel alsof ze op zoek gaan naar fouten. De 2e keer dat ik terug ging was gelukkig wel alles goed.
Fijn dat ik niet alleen naar Zuid-Afrika ga trouwens, anders had ik nu nog niet geweten dat mijn visum klaar was. Een aantal meiden zeiden dat ze al bericht hadden gekregen en ik schoot -alweer- in de stress. Ik had namelijk niks gehoord.. Bleek dat we een email hadden gekregen, die bij mij in de ongewenste mail terecht is gekomen. En die verwijder ik altijd. Normaal gesproken is het toch alleen maar spam. In dit geval niet zo handig. Uiteindelijk alle mail weer teruggehaald en toen bleek dat ik al een mailtje had één dag nadat ik mijn visum had aangevraagd…
Maar goed, ik heb hem dus opgehaald! Dat betekent dat het nu echt officieel is. Ik kan niet meer terug. Nouja, het zou natuurlijk wel kunnen maar dat zou een beetje zonde zijn van de kosten die ik al heb gemaakt. Ook vervelend voor het personeel van KLM als ze mij moeten gaan zoeken op het vliegveld. Dus ik ga maar gewoon.

Morgen en vrijdag moet ik nog even een tentamen knallen en dan ben ik denk ik wel bijna klaar om te gaan. Zaterdag ook nog mijn laatste werkdag en dan kan het echt gaan beginnen.

Zondag hou ik een klein afscheidsfeestje om vervolgens de rest van de week iedereen nog te zien. Best goed gepland, al zeg ik het zelf. Dat betekent namelijk dat ik zondag nog niet echt afscheid hoef te nemen. Klinkt wel zwaar trouwens, afscheid nemen. Ik kom namelijk gewoon weer terug hoor. En nee, ik kom niet met een Afrikaan thuis! (Denk ik).

Ik heb al wat afgehuild. Mijn kleine moppie Ise die ik een half jaar niet kan zien en niet kan knuffelen en kussen, afkicken geblazen! Haar 1e verjaardag vieren we in juni maar via Skype. Best modern. De rest van de familie ga ik natuurlijk ook wel missen, maar Ise net ietsje meer. Sorry!
Ook mijn lieve vriendinnetjes ga ik enorm missen, en dan natuurlijk al die avondjes waarin we niet meer bijkomen van het lachen door de vieze praatjes van o.a. Wendy ;). Naar jullie cadeautje ben ik nog steeds heel nieuwsgierig, die ik trouwens nog niet open heb gemaakt! Goed he!

Komende week staat in het teken van koffers inpakken. Alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen. Hij puilt namelijk nu al uit terwijl de helft er nog niet inzit. Stel je voor dat ik iets vergeet. Winkels hebben ze daar ook echt niet. Ahum. Ik moet ook nog wat laatste spulletjes halen. Ook ga ik iedereen natuurlijk nog plat knuffelen. Moet er nog niet aan denken, maar goed.

Ik heb enorm veel zin om te gaan. Mijn droom komt eindelijk uit, na al die jaren. Ik vind het super spannend om te moeten gaan en om zo ver weg te moeten zitten van iedereen maar kijk er echt naar uit om daar te zijn.
Daar is het lekker zomer, 30 tot 40 graden. Wat vervelend nou. Kleine kans dat ik het weer van hier ga missen. Ik zal af en toe wel een fotootje sturen als ik weer lekker op het strand lig.

Wil je me het komende half jaar blijven volgen? Dat kan! Je kunt je links op de pagina aanmelden voor de mailingslijst. Je krijgt dan een mailtje als ik weer een nieuwe blog heb geplaatst.

Tot mijn volgende berichtje, waarschijnlijk vanuit Zuid-Afrika!

Liefs,
Milou

Live your dreams!

  • 28 Januari 2015 - 16:53

    Eva :

    Lieve Milou,
    Volgens mij ben ik de eerste die wat gaat schrijven, wat een eer. Je hebt wat gestresst" ;) zo te lezen, maar dat hoeft nu niet meer. (Bijna) alles is namelijk geregeld. Nog even afscheid nemen, natuurlijk is dat lastig, maar geloof me, als je eenmaal daar bent is alles anders. Je hebt dan helemaal geen tijd om ons te missen. Zoveel te doen, te beleven, te zien, te proeven, en, via deze blog of Skype, te delen! Met ons! Dat is het leuke van in deze tijd weg gaan, je lijkt heel ver weg maar met alle middelen van nu ben je heel dichtbij.
    Tuurlijk gaan we je wel missen, en Ise natuurlijk ook, maar ik heb ook al aan Ise vertelt dat je niet zomaar weg gaat. Je hebt namelijk een missie. Je gaat andere kindjes in Zuid Afrika, een mooie tijd van hun leven geven. Wat kan daar nou tegenop!
    Meid, alles komt goed, wij zijn heel benieuwd naar je avonturen, maar voordat je gaat komen we je eerst nog even plat knuffelen!!
    Marc, Eva en Ise

  • 28 Januari 2015 - 18:57

    Eline:

    Lieve milou,

    Wat ben jij een onwijs toppertje!
    Dit wordt echt een reis om nooit te vergeten!!
    Wat zullen wij jou missen, vastelaovend zonger dich, dat kan toch niet!?
    Maar in onze gedachten vier jij gezellig met ons mee!!
    Wij komen zondag nog even met je knuffelen en we nemen geen afscheid,
    Want afscheid nemen bestAat niet!!

    Mupke we zeen os zondaag en geniet nou veural ouk van alle veurpret!


    Xxxxx

  • 28 Januari 2015 - 18:58

    Judith:

    Wauw, leuk geschreven! En wat gaod det ze t kadp nag neet hes aope gemak!! Spannnenddd!!!

  • 28 Januari 2015 - 19:19

    Wendy:

    Lieve Milou,

    Wat een leuk bericht heb je nu al geschreven, wat gaat dat dadelijk worden als je in Afrika bent.
    Het stressen is gelukkig nu bijna voorbij en dan kun je lekker gaan genieten. Dat is één ding dat ik zeker weet, dat ondanks dat jij hier iedereen mist en wij jouw missen, je daar een super mooie tijd tegenmoet gaat en je ons wellicht jaloers gaat maken met al je mooie foto's en verhalen.
    Ik weet nog goed toen we bij elkaar in de klas kwamen bij SPW, toen vertelde je al over je droom om naar Afrika te gaan. Nu is dan toch echt het moment aangebroken dat je je dromen achterna gaat.

    Hahaha ik lees dat je mijn vieze praatjes gaat missen, maar meid ondanks dat je ver weg bent, kan ik via Skype de vieze praatjes toch met je delen :P

    Lieve meid tot morgen, tot vrijdag, tot zondag en nog die andere keren dat ik je nog zie voordat je de vlieger ingaat naar het mooie Zuid-Afrika, de lieve kinderen, het lekkere weer en vooral naar de plaats waar je dromen uit gaan komen!!

    Heel veel liefs xoxo Wendy

  • 28 Januari 2015 - 19:20

    May:

    Ha meisie.
    Ja.....nu mag je naar Zuid-Afrika!! Je mooie avontuur komt steeds dichter bij. Nog een goeie week.....en dan gaat het dus echt beginnen.
    Ik wens je dan ook een super mooie, avontuurlijke, gezellige en leerzame periode toe!
    Een periode waar je je verdere leven altijd met plezier op terug kunt kijken. Een mooie aanvulling op je huidige rugzak.

    Laat het je goed gaan en focus je vooral op je verblijf aldaar. Hier gaat alles gewoon door en zal er voor de meesten niet zo veel veranderen. Als je straks terug komt stap je daar gewoon weer terug in. Dus niets om je druk om te maken ( zou je dat überhaupt doen).
    Ook het afscheid....even doorheen bijten.....Ise een extra knuffel geven.....en loslaten!!!!

    Je gaat iets fantastisch ondernemen!! Maak er iets moois van!!
    Ik denk aan je.

    Heel veel liefs en dikke kussen van May xxx

  • 28 Januari 2015 - 21:28

    Annemiek:

    Lieve,lieve Milou.

    Eindelijk gaat je allerliefste wens in vervulling.Naar de kindjes in Afrika.

    Je wilde dit al op de lagere school,toen dacht ik oh dat duurt nog lang, maar nu is het dan zover.

    Ik hoop dat je een super mooie tijd in Stellenbosch zult hebben en geniet van het mooie land en je stage
    .
    Missen zal ik je vreselijk ,maar verheug me al op de mooie foto's en verhalen van je.
    We kunnen skypen en appen [ja dat heb je me allemaal bijgebracht.]

    Lieve Meis, je gaat je droom waar maken ik vindt het super voor je. geniet,geniet.



    liefs mam xxxxx

  • 28 Januari 2015 - 21:59

    Melanie Jacobs:

    leef Milou, ik vind dien ierste verslaag al kei leuk dus heb mich geliek aangemeld um dich te volge. Huul vuul plezeer, geneet d'rvan en geneet ouk nog van de kommende daag. Leefs en groetjes van Melanie ( en Twan, Stijn en Sofie netuurlik)

  • 01 Februari 2015 - 14:27

    Annemarie:

    Lieve Milou,
    je grote avontuur gaat nu écht bijna beginnen!! Zo spannend!!
    Ik weet zeker dat je een toptijd gaat beleven in Afrika.
    Heeeeeel erg veel plezier, maak er een fantastisch half jaar van!

    Xxxxxxx ik ga je volgen hoor!!
    Kus!

  • 05 Februari 2015 - 13:07

    Marga:

    je gaat morgen al, hoor ik! spannend !! heel veel plezier in Afrika, het wordt vast de tijd van je leven! En, als ik Sophie geloof, is het afscheid nu moeilijk maar komt daar heel snel veel afleiding voor terug. ..en dan wordt straks afscheid nemen van zuidafrika weer moeilijk...
    Het ga je goed daar, geniet met volle teugen en ook sterkte de komende dagen.. wij volgen je! groetjes. Paul en Marga

  • 06 Februari 2015 - 09:39

    May:

    Nu even doorbijten......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 2307

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 18 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

Landen bezocht: